tisdag 5 april 2022

Baka, baka, liten kaka


Hur kul blir inte det här :D

Påsken är i antågande och med den familjesamling i olika konstellationer. Utöver mat i form av knytkalas ska det bakas påsk- och födelsedagstårta i Villa Davidsson.

Bilden jag hade i huvudet behövde nya formar, jag beställde i söndags och hade dem i brevlådan idag.
Vilken service!


Moussetårta med lite pannacotta, men jag tänker inte ge mig på varken matt eller spegelglasyr. Helt ärligt tycker jag att det är på tok för kladdigt :o
Jag tänker hålla det enkelt och smidigt, en helt vanlig bärmousse med mandelmarängbotten.


Givetvis blir det någon form av dekoration, mest troligt någon gjuten pannacotta. Men vilken form jag använder får lusten styra.

Tisdag, det som skulle blivit en YinYogaTisdag blev istället en MigränTisdag. Fy tusan vad jag hatar väderväxlingar!

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Vilka härliga bakformar och snabb leverans gillas också :)
Ja jag är också så trött på dessa frostiga nätter och blåsiga dagar. Ingen större trädgårdsfeeling än...
Ha det gott!
Kram Titti