måndag 4 april 2022

Stickning, stickning, stickning


Ni som vet, ni vet.

För er andra måste jag beskriva känslan av att skapa som slår över stress och trötthet i hjärnan. 
Hålla händerna sysselsatt och titta på tv eller läsa samtidigt är det ultimata sättet att roa bägge hjärnhalvorna samtidigt.
Det här kanske inte fungerar för alla, men för mig har det varit rena terapin. 
Det började med en jordgubbsmössa för att värma upp, nu är det en klänning som trollas fram med hjälp av stickorna.


I förlängningen ska det även bli en långärmad tröja i samma mönster och färgställning. Dessutom ska jag ge mig i kast med ytterligare en färdighet jag haft, virkning :o En virkad solhatt tillhör klänning och tröja :-)


Måndag och det är en riktigt grå sådan, vi väcktes av koltrast i kombination med regn mot fönstret.
Nu är det halv storm och läge att tända en brasa, krypa upp i tv-soffan och plocka fram stickningen.

Ha en fortsatt fin vecka <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Men åhh så fint. Tänk att man kan sticka så där fint. Jag är avundsjuk. Jag har försökt att sticka men det är absolut inte min grej. Regn och snö här, inte kul alls. Kraaam Pia