fredag 25 mars 2022

Vårtecken


Är det inte ändå ett tecken på vår, när man kan börja ta ner isolerplasten i växthuset?
Jag bestämde mig för att det var dags att plocka plasten på norrgaveln, äntligen kan man se ut.


Är det inte ändå ett tecken på vår, när man kan börja ana var odlingarna är på väg?

Gott om blommor och lök blir det, men även den sista tomatsådden ser väldigt klen ut. Undrar varför?


Luktärterna tar sig också bra. Ska bara få till ytterligare en omgång innan det är för sent,


Kan någon förstå varför chili och tomater inte växer? Riktigt bekymmersamt är det! Kan det bero på den ekologiska jorden? Är det gifter även i min jord?


Oavsett hur det går med sådderna placerade jag mig och stickningen i växthuset efter jobbet.
Alltså, vilken lyx <3


Physalisen växer så det knakar, i samma typ av jord som tomater och chili. Dock är jorden inköpt vid olika tillfällen.

Fredag och fredagsbubblet är intaget i växthuset, nu ska det pocheras torskrygg med vitvinssås :-)

Ha en ljuvlig avslutning på fredagen och en fin start på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Så skönt med lite stickning i ett varmt växthus :) Min chili står också helt stilla! Vi får väl avvakta och se...
Bästa kramen från Titti