onsdag 23 mars 2022

One ready, more to go


I helgen som gick flinkade fingrarna färdigt jordgubbsmössan, alltmedan vi spelade yatzi och pratade om allt mellan himmel och jord.
Hoppas bara att den passar barnbarnets huvud och att den blir blir den där ultimata vårmössan :-)
Annars får jag helt enkelt sticka en till, en storlek större.


Efter mycket strul med garn från en nätbutik beställde jag till slut från en annan. Äntligen har det kommit, ett riktigt gosigt garn till nästa stickning.


Klänning och solhatt i den ljust gröna som bas och mönstret i mörkt grön och natur.


Eftersom klänningen är en västvariant blir det givetvis även en tröja i samma färgställning.
Mönstret är gammalt från mina gömmor, jag vet inte riktigt vem jag stickade det till. Kan ha varit våra barn, men mer troligt något syskonbarn.

Onsdag och återigen har vädergudarna bjudit oss på en vårdag.
Minus i morse och över tio plus när jag körde hem från jobbet :-)

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag fattar inte hur du hinner med allt. Kraaaam Pia