måndag 7 mars 2022

Vårstäda


Så skönt det är att vårstäda, få bort vinterns damm och släppa in underbar vårluft.
Jag brukar ta ett rum i taget, så det tar alltid lite tid innan jag hunnit runt hela huset.

Eftersom vi tillbringar en stor del av dygnet i sovrummet började jag där.


Åhh vad jag tycker om vårt klädskåp, det ger ett sånt lugn till sovrummet. Grönt ska ju vara vilsamt och jag kan bara hålla med.


För att fira vårens ankomst ställde jag fram en rostavla tillsammans med segelfartyget. Bägge är rogivande och målade av min morfar.
Som grädde på moset fick det även flytta in en gullranka, jodå den är verigerad ;-)


Efter att ha suttit med allra bästa morgonljus för att välja rätt färg på sytråd, har nu kudden blivit klar.
Japp kudden, tyget som fanns kvar efter matsalsstolarna räckte inte till mer :-(
Men en kudde är bättre än ingen!!


Åhh vad jag tycker om tyget, Bloom, designat av Hanna Wendelbo.

Måndag och idag har det fyllts på med TBE vaccin.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: