tisdag 22 mars 2022

Helg med guldkant


I fredags packade vi bilen och körde till sonen och hans sambo i Halmstad. Vi välkomnades av mat från havet och lördagen packade vi in oss i bilen för en tripp till Falkenberg och gjorde något vi alla suktat efter länge :-)

Vi var på Lilla Napoli och åt pizza :-)
För övrigt bästa pizzan ever!


Vi hade bokat sex degar, passande nog blev det lite över till doggybag ;-)



Eftersom sonen är säljare / custom fitter på TalorMade passade vi på att testa årets nyheter på sonens hemmabana på lördagen. Det är farligt att testa nya klubbor, det är alltid någon man fastnar för :o

I går, måndag, startade maken och jag hyfsat tidigt och hängde på låset när WillabGarden öppnade. Växtväv och krukor fick följa med till Vissefjärda. På Väla i Helsingborg provades det golfskor och vi käkade lunch.
Efter lunch var det hög tid att vända nosen åt öster och bege oss till Österlen.


Vi gjorde några snabba depåstopp och styrde sedan norrut mot våra trakter igen.


Många hundra tranor hade slagit sig ner på en åker. Jag har då aldrig sett så många på en och samma plats.


Men så är det väl Trandagen den här veckan, om jag inte missminner mig.
 

Efter en underbar helg med guldkant är det så åter vardag igen.

Tisdag och jag återupplever helgen som gått.
Tisdag och det är YinYoga-tisdag.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken härlig helg ni haft. sånt som berikar må bra kontot. Kraaam Pia