tisdag 6 oktober 2020

Pumpor och maffiga hortensior


Pumpor och maffiga hortensior, det är lite av standardstilleben för hösten.
Pumpor och i synnerhet dekorationspumpor fanns det mängder av på Öland, det svåra var att begränsa sig i antal och färger.
Hortensian kommer från dotterns trädgård i Karlskrona, alltså de har de mest fantastiska hortensiabuskar <3


Även dekorationsmajsen kommer från Öland, blir nästan lite sugen på att odla nästa år ;-)


Hösttisdag och jag "skolkar" från MediYogan idag, känner mig sliten och inte tillräckligt fräsch för att yoga i en lokal tillsammans med flera andra. Det får bli ett pass hemifrån via live-stream istället.

Ha en fortsatt fin vecka <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Pumpor och maffiga hortensior är ju väldigt fint det. Att skolka men ändå göra läxan, det är bra gjort det. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Fint med lite färg i detta dysterväder...
Ja ibland är man inte på "hugget", jag känner mig också trött och sliten. Vilar mig i form :)
Höstkram från Titti