torsdag 15 oktober 2020

Kejsarens nya kläder


Jag hoppas att det går bättre för mina matstolar än det gick för kejsaren i H.C. Andersen's saga. Ni kommer väl ihåg att kejsaren luras av ett par skräddare att tro att de sytt magiska kläder, men i själva verket går han naken.

Jag kommer inte ihåg riktigt när jag klädde om och målade stolarna, men det är ett antal år sedan. Det syns på sitsarna och även om jag är förtjust i tyget vill jag ha något roligare.


Jag har följt designern Hanna Wendelbo på insta ganska länge och dog nästan lite när jag fick syn på hennes tyg "Bloom". Sedan lyckades jag även övertala maken till nödvändigheten att byta hela sitsarna :-)
Nu finns tyg och stoppning hemma, det är bara själva bottnarna som ska införskaffas från någon brädgård eller liknande. Plywood ligger idag inuti en träram som sedan stoppats med ett spänt tyg runt och så får det bli även fortsättningsvis.


 Vilket lyft det kommer bli och mormors gamla stolar blir återigen som nya. Vem älskar inte återbruk av högkvalitativa möbler, lite kärlek och de blir som nya, om och om igen. Förhoppningsvis får de en mer synlig klädsel än kejsaren fick ;-)

Torsdag och veckan skenar raskt mot helg, det har varit en vecka med väldigt omväxlande väder. Sol, frost, halv storm och regn. Lite om vartannat.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilket fint tyg du valt till stolarna. Gillade de gamla också om jag ska vara ärlig. Men lite färg skadar aldrig. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Hennes böcker är helt underbara! Och tyget, wow! Stolarna fick ett riktigt lyft minsann :)

Kram från Titti

Ätliga trädgården sa...

Gillar också Hannas design och följer hennes konto. Kommer att bli jättefint på stolarna, men måste säga att jag gillar det gamla lika mycket.
Allt gott
/Anette