måndag 19 oktober 2020

Inte direkt tyngdlös


Andra hälften av oktober och de tjocka duntäckena åkte fram i helgen.
Vi sover med öppet fönster året runt och då är det skönt att ha en lite tjockare täcke att ta till när det blir minusgrader på nätterna.
När det blir riktigt kallt kör vi med dubbla, både sommarduntäcke och vinterduntäcke ;-)


 Sedan semestern använder jag dessutom ett tyngdtäcke på rekommendation. 
För mycket stress, för lite sömn, satte sina spår i min kropp och därför testade jag tyngdtäcket. Det tog ett tag att vänja sig, men nu sover jag som en stock och nästan hela nätterna :-)
Jag har ett täcke på 5 kg och det är tillräckligt för mig, annars rekommenderas 10-15% av kroppsvikten. Om du är intresserad är det bara att googla tyngdtäcke, det finns massor och finns nästan snart i varenda butik.

Måndag och vi har det ljuvligaste höstväder med hög klar luft och sol :-)
Måndag och jag har varit och fått en ny laserbehandling mot min värk och svullna leder.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Duntäcke året om för mig. Tror inte jag skulle gilla ett 5 kg tungt täcke. Önskar att vi kunde sova med öppet fönster också. Ha en trevlig kväll. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Jag måste verkligen testa detta täcke! Ja här sover vi med vidöppet fönster året om...
Kram Titti