fredag 15 november 2019

Vinterstädning, rum för rum


Två gånger om året försöker jag att göra en sån där riktig grovstädning. Eftersom huset är stort och tiden begränsad, delar jag upp städjobbet och tar rum för rum.
Dammsuger, torkar golv, lister och dörrar. Dammtorkar, tvättar fönster och gardiner. När ett rum är klart, njuter jag av den rena doften innan jag fortsätter med nästa rum.

Eftersom tidpunkten för vinterstädningen brukar infalla i adventstider brukar jag även plocka fram adventspyntet.
Jag hänger upp stjärnor, ställer fram ljusstakar men ingenting tänds förrän veckan innan advent :-)

Fredag och jag börjar vinterstäda, innan kvällen kommer jag att njuta av att första rummet doftar rent och är adventspyntat.

Ha en fin avslutning på veckan och en bra start på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Du verkar vara full av energi och ork. Lyckliga du. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

När jag väl är på benen ska jag också städa rum för rum...välbehövligt om man säger så!
Kramis från Titti