fredag 1 november 2019

Amaryllis och hyacint


Nämnde jag att det var svårt att låta bli att handla hos Karl Fredrik på Eklaholm ;-)

En evighetsmistel är ju aldrig fel, dels är det svårt att få tag i mistel i våra trakter och dels tycker jag om att ha en mistel i återbrukat material som dessutom kan återbrukas år från år.
Jamen, givetvis blev det minst en amaryllis också, den här ska bli mörk bourgognefärgad. Jag håller tummarna för att det blir så, det är ju inte alltid märkning och lök stämmer överens.


Säsongens första hyacint fick också följa med hem, vit så klart. De små nummerskyltarna som hänger på burken är också ett inköp, en för varje advent.


Blev även en favorit från förra året, vit med röd kant.
Eftersom den jag översomrade blommade för bara ett par månader sedan, räknar jag med att den löken vilar över julen :o

Första november och de första amaryllislökarna och den första hyacinten är införskaffade, det lär bli fler (om jag känner mig själv rätt).

Ha en ljuvlig fredag <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Mysigt med julblommor om man nu ska kalla dom det. Jag älskar hyacinter men har inte handlat någon ännu. Ha en fin allhelgonahelg med fackeltåg och glögg. Kraaaam Pia