onsdag 18 juli 2018

Välja färg


Hur svårt kan det vara? Det är ju bara att välja!

Jag hade redan bestämt mig för att testa "Annie Sloan´s" "Chalk Paint" och beställde hem några provburkar.
Chateau Grey fick det bli, dämpad grön med lite grått i, med lite vax på blir det en fin komplettering till fondväggen i sovrummet. 


Det bruna skåpet som stått i sovrummet har fått obotliga skador i lack och faner, därför behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag "förstör" ett fint originalskåp. Dessutom är jag övertygad om att skåpets dekor och beslag framhävs med den nya färgen. 
Även den spegeln som stått ovanpå skåpet, ska få sin ram ommålad från mörkt brun till samma Chateau Grey.

Som ni kanske förstår börjar vi se slutet på renoveringen :-)
Det som återstår är lite bättringsmålning, gardinskenor, lister och dörrar som först ska kapas och sedan målas.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Spännande! Jag är så nyfiken på slutresultatet. Kraaam Pia