fredag 27 juli 2018

Spegelhörn


Golvlisterna i sovrummet är på plats. Det som återstår är listerna vid garderobsdörrar och tröskel, kapning och injustering av dörrarna. Till sist ska de målas, förses med nya beslag och monteras på plats.


Det vackra, ärvda, sminkbordet med alla sina speglar är nu tillbaka i sovrummet. Däremot har jag inte valt ut vilken stol jag ska använda, jag har några alternativ;
Jag skulle kunna ta en av de ommålade ärvda köksstolarna och kapa benen, lätt att säga men väldigt svårt att såga utan specialverktyg. 
Jag skulle kunna klä om den tidstypiska stol som jag har haft hela tiden, mycket jobb men det skulle bli en helt unik stol. Dessutom har jag klätt om en tidigare, med min mormors persianpäls, så jag har koll på hur jag ska göra det.
Jag skulle kunna köpa en stol :o Hur tråkigt som helst, men enkelt.


Jag har använt sovrumsrenoveringen som anledning att få städa undan, städa ut och slänga/ge bort sånt som jag inte längre använder.



Det kommer att fortsätta, för när sovrummet är klart kommer vi att ge oss in bakom väggarna, in i garderoberna i snedtaket.  Mer om det senare ;-)


Dags att fortsätta måla spegel, japp Annie Sloan Chalk Paint igen. Det är spegeln som ska vara ovanför det färdigmålade och nyvaxade skåpet.

Ha en fin fredag och en bra start på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Så fint att ha en "egen" liten hörna! OM jag får ett sovrum utan snedväggar någongång ska jag ha en sån hörna :)
Kram i värmen och Aspö ligger nog kvar ska du se, det var sååå mysigt där!
Titti