måndag 2 juli 2018

Grusgångsterapi


Vem behöver gå i terapi när man har grusgångar ;-)

Grusgångar påminner mig om min mormor och morfars hus i Enskede. Välkrattade och avkantade med lite större runda stenar mot gräsmattan.


Våra grusgångar är inte avkantade på något sätt, även om det skulle behövas, vi kantskär och försöker hålla dem så ogräsfria vi bara orkar.

Grusgångarna har varit eftersatta hela våren och i dag var det dags. Efter att ha startat dagen med att måla mina två garderobsdörrar ägnade jag resten av dagen med handrensning av grusgångarna. Nu är de fria från ogräs och nykrattade. 

Just krattningen är ren terapi :-)


Ogräsrensning är inte det bästa min kropp vet, så jag vet att jag kommer att få känna av det i några dagar. Tur då att jag redan har en bokad tid hos naprapat-Åsa redan på onsdag :-)

Dags att ta ett tag med snabeldraken innan dammråttorna biter oss i tårna.
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Grusgångar är jättefint men då ska dom vara just ogräsfria. Ja du vilken terapi. Ta hand om kroppen och jobba inte ihjäl dig vännen. Kraaam Pia

Meta sa...

Vi har tagit bort gruset för det är så tråkigt och svårt att få fint på våren när alla löven från skogen ligger där. Nu hoppas vi det ska bli lättare. Men det är fint med grusgångar.
Ha det gott
Kram Meta