lördag 21 juli 2018

Sjukt nöjd


I dag bjuder jag på en sneakpeak trots att sovrummet inte är helt klart. 
Vi har flyttat tillbaka säng och sängbord, satt upp mörkläggningsrullgardin och gardiner och satt upp taklampan.
Taklampan som hänger där som ett fluffigt ovädersmoln i det vita taket.


I dag har jag målat både högt och lågt, ni vet de småfixen som ska göras med konstnärspensel.

Maken ska sätta kvartsstav mot befintlig golvlist (vi valde ju att inte knäcka bort originallisten eftersom de så lätt spricker). Därefter ska det fixas lister mot alla trösklar, till sist ska dörrar kapas justeras och slutligen målas. förses med nya beslag och monteras. Phuuuii!


Sen har jag har äntligen fått in en helkroppsspegel :-)
En nätt spegel (från Ikea) den står på golvet, är svängbar och har en liten avlastningshylla för vågen ;-)


Nu väntar jag rastlöst på att maken ska hjälpa mig att flytta skåpet som ska målas, två eller tre strykningar med Annie Sloan Chalk Paint (Chateau Grey) och sedan vax.

Ha en underbar fortsättning på helgen <3

Inga kommentarer: