torsdag 12 maj 2016

Berusande


Grannens hägg står i full blom tillsammans med plommon, körsbär och en massa annat. Doften utomhus är rent berusande. Inomhus är hibiskusarna översållade med knoppar och en av dem har börjat blomma.


Sen kunde jag bara inte låta bli att plocka in lite liljekonvaljer. Visserligen inte helt utslagna, men de lär de garanterat vara i morgon. Billig fredagsfylla med berusande liljekonvaljer på matbordet ;-)


I kväll har jag vattnat, vattnat och åter vattnat. 
Gissa om jag är glad över att ha ett duschmunstycke på vattenslangen och slipper därmed bära runt på tunga vattenkannor. Det är mycket som behöver vatten nu. Dessutom har jag sått lite frön i den sista pallkragen. 
Jag delade in ytan i sex lika stora delar och har sått lite olika i varje ruta. 
Under morgondagen får jag fundera ut något bra sätt att få dit växtväv mot ovälkomna fåglar och insekter. Jag har lite elrör och några klämmor, ska nog få ihop något av det :-)

I morgon är det redan fredag och jag har den här veckans sista arbetsdag.  Jag hoppas kunna vara i trädgården när jag kommer hem, om inte för att vattna så för att njuta.

Ha en fin fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Hibiskus är en blomma jag alltid får löss på så den ratar jag numera. orkar inte med dom även om den är såå vacker att se på.vattna kanske du inte behöver i morgon regn är på väg hos oss i alla fall. Bra för det är torrt i markerna, varning för bränder både här och där.
Ha en sista bra arbetsdag denna veckan
Kram Meta