måndag 23 maj 2016

Njuter i fulla drag


Finns det något bättre än att slänga upp altandörrarna på vid gavel och den varma luften nästan slår emot en?
Helt underbart om ni frågar mig :-) Ger semesterkänsla att kunna duka upp och äta middag utomhus, trots att man jobbat full dag och lite till.
En sån här dag saknar jag inte inglasningen, som jag gjort andra dagar under våren ;-)


Utsikten skäms inte heller för sig, de blommande äppelträden är helt underbara. Hoppas bara att det finns insekter som kan pollinera blommorna så att det blir ett riktigt fruktår i år. Det skulle behövas, för jag saknar verkligen att kunna hämta egna äpplen i källaren under hösten och vintern.


Vår andra uteplats börjar bli lite mer ombonad, växt efter växt hittar ut ur sina gömslen. Egentligen är det bara hibiskusarna och boungavillea, som fortfarande står på altanen, som ska hitta ut. Men de måste nog vänta minst två veckor till. Tror det blir lagom till sonens födelsedag, tillika Sveriges nationaldag :-)

Parasollet är på plats och ni kan börja skönja skuggan från valnötsträdet som är så välkommen heta sommardagar. Jag har alltid drömt om att kunna sitta under ett eget valnötsträd, nu gör jag baske mig det :-)


Köksträdgården frodas och det växer så det nästan hörs. Snart är dags att plocka fram bågarna till pallkragarna. Två av dem ska få bågar med fiberduk, dels för att skydda det som växer mot oönskade gäster dels för att fortsätta driva på dem lite. Jag sådde ju liite sent :o

Snart dags att gå in och slå på TV:n, Trädgårdstider ju!

Ha en fin fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

På tal om rabarber så lever min en tynade tillvaro tills rätt plats är färdig, men grannen har massor som jag får plocka hurra.
Nog är det försommar allt syrenerna börjar slå ut äppelblommen ligger på marken och det är så varmt och skönt idag. Sniglarna kalasar på en del bl.a sparrisen såg jag idag får hälla dit lite kaffesump det gjorde ju susen förra året.Gillar inte att de gillar det vi gillar kunde väl nöja sig med maskrosor och kirskålen hihi.
Ha det gott i veckan
Kram Meta