söndag 8 november 2015

Flyttlass efter flyttlass


Sen i fredags har vi varit på resa med bil och släp, fram och tillbaka, hit och dit. Men nu är dottern och hennes sambo på plats i sin nya lägenhet.

De bor fortfarande kvar i Karlskrona, men i större lägenhet. Tre rum istället för två, gör stor skillnad.
Om ni frågar mig, så är även läget så mycket bättre :-) för vad kan vara bättre än att bo på Kyrkogatan mitt emellan Stumholmen och Stortorget?


Även om det fortfarande saknas taklampor och tavlor på väggarna är ljuset är helt fantastiskt i lägenheten. Den har stora fönster, åt mer än ett håll, och en stor balkong. Väggarna är över en halv meter tjocka med djupa fönsternischer. 


Kök och sovrum har fönster mot innergården, vilket ger ett härligt lugn.


Om jag får gissa, sover nog både dottern och hennes sambo redan. Helt utmattade. Precis som vi!

I morgon är det redan måndag, måndag och första dagen på min C9-kur. Min kropp och själ kommer att må så bra av lite detox och diet :-)

Ha en härlig avslutning på helgen och en fin start på den nya veckan. 
Tjingeling

Inga kommentarer: