onsdag 11 november 2015

Vara ute i god tid


Vad som är i tid är relativt och upp till var och en. Men jag tycker om att vara i tid, inte vara för sent ute. 
I år gäller det även dryckerna till den stundande adventtiden. Årgångsglöggen beställdes i god tid för avsmakning vid Alla helgon.


Romglöggen har hunnit bli årgångs, men någon gång ska den väl drickas upp tänker jag. Vi är inte jättestora på just glögg måste jag erkänna :o

Sen kunde jag inte låta bli att köpa den calvadoslagrade julmusten, den ser jag fram mot att smaka. Vi provade en annan sort förra året, den var mer som svagdricka än som julmust - en mer vuxen smak och inte lika söt som den vanliga.


Beställningen på vin och öl är påbörjad och skickas nog in vilken dag som :-) Som sagt det gäller att vara ute i god tid, så det blir tid över för annat som är roligare (än att köa på Systembolaget).

I kväll ska det roddas runt lampor, någon ska till dottern och andra ska få lysa upp nya hörn.

Ha en fin kväll och en bra start på morgondagen. 
Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Haha precis avd vi sa igår. men när ingen har tid med sånt här just nu. Det får bli lättöl till helgen med och vin då förstås. Mannen jobbar och jag kan inte bära hem det så vad göra.
Ha det gott
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Ja det ska bli spännande att smaka årets glögg...ja bara doften när man värmer glögg! Love it!
Bra att vara ute i god tid också...
Ha en finfin dag!
Kram Titti