torsdag 5 november 2015

Gul metall i höst igen


Så får det bli! Mässingsstakarna har fått vila under sommaren. Kandelabern var lätt att hitta, nu gäller det ju bara att hitta resten också :o
Det är något speciellt med ståtliga stearinljus, jag tycker det ger mer stämning än värmeljus (även om de också är av stearin). Jag kör ju stenhårt med ljus från Liljeholmens, man måste ju vara lite "lokalpatriot" ;-)


I helgen tar vi med oss en annan variant på flyttgröt :-) Vem gillar kall gröt? Jag tror i alla fall att dottern och hennes sambo uppskattar vaniljmacrons mer än kall gröt.

Jodå, den uppmärksamme ser nog att jag återbrukat en av lådorna från "Glossybox", det var ju perfekt storlek :o


Är det någon som blir sugen på att baka macrons till helgen, så finns receptet HÄR ;-)

Jag tror minsann att det är hög tid att borsta tanden och krypa ner mellan lakanen, det blir en lång dag i morgon. Först jobba och sen köra flyttlass.

Ha en fin kväll och en bra start på fredagen. Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Hoa då, då är det bäst du sover 5 kvart i timmen i natt då och samlar krafter. Hoppas allt går bra och att ni hinner det ni ska. Lycka till
Här ska vi tömma vattnet på kolonin och kanske njuta av en fika där. Det närmar sig slutet för i år även om vi tänker snickra så länge det bara går.Ska få sågade brädor i nästa vecka, att måla, innan de sätts upp nästa helg.
Ha det gott
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Trevlig "flyttgröt" och så snyggt förpackat. Jag är ju en riktig sucker för lantliga förpackningar, gärna i återvunnet material med gamla tidingar, grova snören och vad man kan hitta.
Hoppas flytten går bra
Allt gott
Anette

HWIT BLOGG sa...

Kall gröt ha ha...urk! Liljeholmens ljus kommer man att hitta i Kalmar i december, i egen butik! Älskar deras ljus...
Ha en fin söndag!
Kram Titti