fredag 27 november 2015

Nu är det tillåtet


I dag fick även min vackra luciakrona sina ljus, givetvis hamnar den på hedersplats på matsalsbordet. Där kommer den att stå till julhelgen är över.


Jag blev så himla glad i början av december för ett par år sedan när jag lyckades vinna den på en Tradera-auktion. Det var definitivt inte den första jag bjöd på , men äntligen blev det den sista :-) Jag är tycker den är lika vacker än i dag.


Fönstren i matsalen gapar fortfarande ganska tomma :o I det ena fönstret står endast ett par ilexkvistar tillsammans med ett par kaxiga grenar från valnötsträdet :-) Men det kanske blir ändring i helgen, vem vet ;-)


Sen var det ju det där med rumsgranen, Nej! Den trivs inte mörkt allt för länge, den vill ha halvskugga och nu vintertid innebär det ju egentligen öster- eller västerfönster. Men eftersom vårt rum med den stora glasväggen ska renoveras, har jag fått sprida ut blommorna och ställt dem där de får plats. Sen får jag flytta om dem när de säger till att det är för mörkt :o

Ha en fin fredag. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Blommor är kinkiga ibland Hos mig trivs inte varken rumsgran eller Ceder naturligtvis såna växter jag vill ha. Så är det ibland. Hyacinter trivs hos mig i alla fall både inne och sedan på kolonin.
min krona står i skåpet än har för vana att ta fram den till Lucia.
Önskar dig och de dina en fin och bra Advents helg
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Ja guu nu ryker allt det mesta i grönt här hemma! Jag glömmer vattna, det är för mörkt eller så vill de gå i vinteride! Jag får satsa på hyacinter och kvistar istället...
Kram Titti