torsdag 1 januari 2015

Årets allra första .....


.... så tog vi farväl av 2014 med god mat och dryck, välkomnande ett helt blankt 2015 med fyrverkerier och bubbel.


I växthuset är det kontrasternas tid, isolerande bubbelplast och pelargoner i full blom.


Till och med min vita kamelia har knoppar, undrar bara hur jag ska göra för att de inte ska trilla av. Någon som vet?? Alla tips emottages tacksamt :-)


 Rosmarinbuskarna står i full blom igen :o undrar om de kommer att blomma ihjäl sig?


Årets första dag och även årets första golfslag, en trevlig tradition vi håller på de år det inte är snö :-)


Årets första dag och årets grillsäsong är inledd :-) Hemgjorda hamburgare på Mysinge kött med en massa goda tillbehör.


Riktigt gott och rejält mättande med så många friterade tillbehör.
Chili cheese var första gången jag gjorde, men absolut inte sista. Nästa gång ska jag dock ta STARKARE chili i :-) Recept kommer senare i veckan.


Sista strykningen Kalklitir är gjord och snart kan jag nog visa resultatet :-) Så nöjd!

Dock har jag fått ett annat problem, vilket kanske syns i dagens bilder. Min Speedlite har lagt av :-( vilket jag inte hade räknat med att lägga pengar på, men, men ......... bara att börja leta på Pricerunner.

Ha en fantastisk avslutning på årets första dag. Tjingeling ♥ ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Det är ju bara så mysigt att kunna vara ute och grilla när det inte räknas som grilltid för alla andra. Allt som förgyller tillvaron är ju så bra. Tänk det är alltid nåt som händer är det inte bilen eller tvättmaskinen så är det kameran jaja bara att gilla läget.Hoppas du finner nåt inte alltför dyrt.
Ha det gott nu i början av året
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Grilla är ju verkligen gott. Försöker tänka grönt nu fast det vattnas i munnen när jag ser hamburgarna. Jag får göra en annan variant. Jag är så nyfiken på att se det färdiga resultatet i rummet. Kraaam Pia