lördag 24 januari 2015

Äntligen lite dagsljus ......


....... jamen det är ju för underbart, äntligen får vi se lite dagsljus :-)) Med dagsljuset kommer kroppen och själen till livs igen.
Även vårlökarna gillar ljuset, gissar att jag snart kan visa blommande iris istället för bara de ljusgröna bladen.
De söta gipsavgjutningarna är barnens händer när de bara var ett och två, det skiljer ju knappt 1,5 år mellan våra två. Just nu ligger avgjutningarna i målarverkstan - de har fått sig en omgång av Kalklitir :o


I dag har jag stängt in mig i köket, bakat och lagat mat medan maken slipat, slipat och slipat. Slipdamm i nästan hela nedervåningen, men det är det värt. Snart är nästa rum och serveringsgången klar för ett första lager vitt :-)


Här vankas snart en klassiker, ostfyllda smördegskuddar och ett glas rött. 

Ha en underbar lördagskväll. Tjingeling ♥ ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Det där låter härligt jag slänger mig på bussen och kommer hihi.Nja de är nog uppätna när jag kommer. Så söt burken med pärlhyacinterna är.
Ha en skön kväll Hoppas ni hittar varandra i slipdammet.
Kram Meta

Unknown sa...

Så fint det är med lite annorlunda att plantera i!
Visst är det underbart när ljuset kommer åter! Här blir det en sol och snödag så det är bara att ge sig ut och tanka dagsljus ;)
Ha en skön söndag!
Kram Allis