tisdag 2 december 2014

Försöker fånga värme .....


........ trots att termometern fortfarande visar på plus, känns det så kallt så jag fryser ända in i märgen.


Det är bara att plocka på sig fårskinnstofflor, dubbla tröjor, sockar och tända ljus. Äta lite middag och sen sjunka ner i TV-soffan och kolla något matprogram på play ;-)


Min vackra lucia-krona har fått komma fram igen och kommer att få vara framme till nyår :-)

Lucia-kronan, precis som sopp-terrinen, är såna där saker som jag verkligen köpt med hjärtat efter att mina kloka hjärna inte kunnat släppa tanken. Och jag njuter av anblicken varje dag.


Några små, små glaskulor och hjärtan i en pastejform får sprida lite stjärnglans i kväll.

Glöm inte njuta av nuet, ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Här har du en till som fryser. Hua vad kallt det är fast det bara är -1 grad. Snyggt med kulorna i kakformen, såg liknande i helgen lite kulor och en ljuslykta på ett silverfat- vackert. Värm dig ordentligt. Kraaaam Pia

Meta sa...

Här vågar jag knappt tänka på att tända ljus i all röra. Köket får en fristad i alla fall.
Det ser så mysigt ut hos dig det värmer mig.
Ha en fin mitt iveckan dag
kram Meta