tisdag 9 december 2014

Plockat in lite rött .......


.... med betoning på lite. Jag letade fram mina vackra vintage grankottar av rött glas, beströdda med glittrande guld.
Det är bara nio kvar av dussinet och nu är de alldeles för "fina" att hänga i granen, så de får helt enkelt ligga kvar i sin originalkartong och glittra.

Eftermiddagen, blev helt oplanerat, en eftermiddag hemma. Visserligen med jobbdatorn uppkopplad och telefonen i högsta beredskap, men ändå .......
Jag var tvungen att köra hem för att ta emot en julklapp som kom med budbil :o Det är inte vilken julklapp som helst - det är vår nya spisfläkt! Förhoppningsvis blir den uppmonterad fortare än kvickt :-)


Nu en stor kopp te och en brasa för att få upp kroppstemperaturen lite. 

Ha en skön tisdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Gamla fina glaskulor ska man vara rädd om. Vad härligt att få en ny fläkt. Kraaaam Pia

Meta sa...

Hihi jag har mina kulor framme året runt med lock på den övriga tiden.
De är fina dina röda mina är blå.
Härligt med ny fläkt. hoppas du får inviga den före Jul i oset från kokande och gräddandet. till Jul
Önskar dig en bra mitt i veckan ag
Kram Meta