fredag 7 februari 2014

Fredag ....


.... och jag kan inte annat än att säga, ÄNTLIGEN!
I dag startar jag fredagsmyset på egen hand, sonen jobbar (jamen visst han har fått jobb ;-)), dottern sover (japp hon sover hemma hos oss, efter att ha jobbat natt) och maken är på jobbet.


Började fredagsmyset med att nosa runt hos vår lokala blomsterhandlare, utöver veckans tulpaner fick en en härlig mjölburk följa med hem.
Jag måste bara påpeka att det inte var något impulsköp. Jag bestämde mig, när jag städade skafferiet för ett par veckor sedan, att de fula plastburkarna minsann skulle få respass. Den här burken är perfekt för vanligt vetemjöl, allt annat mjöl förvaras ändå i sina snygga brunpåsar.


I dag står surdegspizza på matsedeln och surdegen har stått och puttrat ett tag. Dags att ta tag i nästa steg.

Ha en helt underbar fredag. Tjingeling ♥

Inga kommentarer: