måndag 24 februari 2014

Vårkänslor minsann .....


.... måndag, ny vecka, nya utmaningar och det går ju inte låta bli att bli sprudlande glad och alldeles bubblig ;-)
Sol, sol, sol, synd bara att jobba - men det är roligare att jobba när solen skiner och man vet att det går att gå hem i dagsljus. För varje solstråle jag fångar stiger energinivån och det behövs :o


Utöver det fortsatta målandet fick jag för mig att slänga ihop ett stilleben av makens första (men inte sista) träsko.


Avslutar dagens bildkavalkad med snödropparna i burken, måste ju visa hur ståtliga och långa de blivit. Lökarna, med jord, är inlindade i vaxat smörgåspapper, det är alltså inte vanligt tidningspapper. Sen tryckte jag ner hela härligheten i ett konservglas (återstår att se hur det ska tas ut igen :o)

Ha en härlig avslutning på måndagskvällen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Men vilka söta små trätofflor. Ja visst känns allt mycket enklare i vårsolen. Kraaaam pia

Meta sa...

Härliga tider med snödroppar från egen täppa.
Jaha du träskor man man inte vara utan
Ha en fin tisdag
kram meta

Fröken Dill sa...

Smart sätt att ta vara på snödropparna! Jag har hittat ett ställe där de säljer blommande tulpaner och man får ta dem med lök om man vill. Det gör jag och kanske, kanske kan några av dem komma åter i min trädgård nästa år?