onsdag 1 januari 2014

Årets första dag ......


....... nu skriver vi 2014 och det nya året har precis startat. 2013 är egentligen redan lagt i arkivet, men 2014 starar med en tillbakablick - inte på hela året, bara gårdagskvällen.


Vi började med en skaldjurstallrik, jag vill lova att vi har hittat "vår nye leverantör" av fisk och skaldjur ;-) Vilken kvalitet!!


Huvudrätten flamberades under stor koncentration :o


Jag kan lova att det var fina smaker som gifte sig på tallrik och i glas.


Chokladfondant, halloncoulis och dulce de leche glass fick avsluta middagen. Vi hann precis smälta maten innan det var dags att klä på sig och stega ut för att beundra fyrverkerierna som formligen täckte himlavalvet.


Jag kan lova att det var skönt att komma ut på en nio-håls runda på banan, årets första som gav ordentlig mersmak.
Ha en härlig fortsättning på det nya året. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Ser både smaskigt och härligt ut. Antar att det inte är varje år ni kan starta med en sån runda.
ha en god fortsättning i samma stil så blir det nog ett kanon år för er. hih.
Kram Meta

G:a Affären sa...

Vilken nyårsmeny och alltid spännande med flambering!

Önskar dig en god fortsättning på det nya året!

Konstigt att kunna spela strax efter nyår. Idag skojade jag med min granne och frågade om hon var ute och grävde i trädgården.

Kramar
Cia

Elle sa...

Imponerande meny!
Tänk att kunna spela golf nu, när det egntligen "borde" ligga snö. Här är det mest mulet och regn.
Tycker att det är dags för lite sol nu...
God fortsättning!
Kramar
Elle
(Firar förresten jubileum..idag?...min blogg blir...ähm...4 ? Eller är den bara 3? Hursomhelst - du var min första följare och jag tycker att det är härligt att vi fortfarande "ses" i bloggen! <3 )