fredag 17 januari 2014

Jodå, vi fick vår släng .....


..... jodå, sent om sider fick vi vår släng av snösleven vi också. Hua!! Jag hade minsann kunnat klara mig utan, visst det blir ljusare ute men det är så kallt.
Som tröst begav jag mig ut till kusten  :o sonen skulle hämtas efter en tenta och dottern ville också hänga med hem :-)


Jag hann in en sväng hos blomsterhandlaren och kostade på mig några vita liljeblommande tulpaner.


De bourgognefärgade rosorna fick också hänga med. Gör sig bra i den guldigt blingiga vasen från Pukebergs glasbruk.

Nu väntar en kväll i TV-soffan med lite vitt i glaset. Ha en skön fredagskväll. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Ja usch ja vad kallt och blåsigt det är här inte mycket snö någon cm. bara
Hoppas på bättre väder i morgon när jag skall till torget.
Ha en fin lördag
kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Vintern är här. Jag gillar ju Kung Bore. Fina blomster du ar inskaffat. Kraaam Pia

G:a Affären sa...

Nu är det läge att trösta förgylla tillvaron inne med blommor, dina tulpanerna är ovanligt vackra. Och så rosbuketten i den vasen!
Förstår din vånda när du blir påmind om tiden före ryggoperationen. Jag tror snörliv har varit ett mer eller mindre gissel för alla som burit dem.
Så fin spis ni har och kul med en historia.

Önskar dig en fin helg framför brasan!
Kramar
Cia