torsdag 26 september 2013

Tjuvstart ....


...... tvingas vi att skrapa rutor, ta fram Primeboots och vantar - då tänker jag minsann tjuvstarta med glögg.

Hösten kom med besked med ett par minus, frost och härligt hög luft. Insåg, som med ett blixtnedslag, att jag inte har någon varm och vattentät jacka. Det blir till att jaga upp en snabbt som attan!


Blossas årgångsglögg från 2011 går minsann inte av för hackor ;-) Den fick stå för tjuvstarten och jag väntar med spänning på årets, flaskan är fin men slår absolut inte den snygga från förra året.
Här snurrar redan ideér på vad man ska bjuda på till årets glögg och när vi kommer närmare kommer även recepten att dyka upp på mat- och bakbloggen.


I dag tänker jag njuta av att det är fredag på en torsdag, visserligen full arbetsdag men jag ska avsluta med att bli ompysslad och bli fin i håret :-)
Ha en skön torsdag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Wooow nu var du snabbare än mig på glöggen. Jag älskar glögg och gillar just tilltugget, att hitta på något smarrigt till den kryddiga och starka drycken. Utmaning! Kanske vi skulle starta en på bloggen Kraaaam Pia