söndag 1 september 2013

Septembersöndag .....


...... med ett härligt höstväder, sol, blå himmel, ulliga moln, kallt och rejält blåsigt. Jag tror minsann att det är höst på riktigt den här första söndagen i september.


Efter gårdagen i köket är det storstädning på gång idag. Storstädning som kommer att kräva minst ett besök på återvinningsstationen nästa vecka ;)


Jag låter hösten göra sitt inträde i köket med hjälp av fläderbär och en kvist från havtornsbusken, en havtornsbuske som bara gav oss ett enda bär i år :o Jag hoppas innerligt att det blir fler bär nästa år - jag älskar de syrliga C-vitaminbomberna.


En blommande lollo rossa sallad fick också följa med in från trädgården.


Jag håller med, det blev lite julkänsla med ett knallrött äpple, men det var så vackert och dessutom vårt första amorosa.


Fler söndagsbilder finns HÄR i Fabriken. Ha en skön söndag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ser så där lagom höstmysigt ut. Storstädning ja det skulle behövas här med. Kraaam Pia

Fröken Dill sa...

Ge inte upp om havtornen! Min tog många år på sig innan det blev bär. I år är fösrsta året den dignar på havtornsbuskars sätt!