onsdag 30 november 2011

Tronskifte .......


......... det är dags för ett skifte i köket, vår handdukshållare ska ersättas av en tallrikshylla. Handdukshållaren fick vi i inflyttningspresent för sisådär 100 år sedan - så den ska återanvändas på annan plats senare.


Det behövs maskiner för uppsättning - så hyllan kommer på plats till helgen, när maken är hemma igen. Ja, just det!!!! Tallrikshyllan köpte jag av Erika med bloggen Det vita dårhuset

I kväll har jag gjort något, jag aldrig gjort förut! Jag har varit i församlingshemmet och löst melodikryss med resten av samhället. Kyrkokören (dottern sjunger) framförde melodierna och prästen ställde de ledande frågorna.

Jag hann precis hem för att hinna se Leilas söta jul på Sjuan. Lovely!!

Ha en alldeles underbar onsdagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

Bluggi buggi blogg sa...

Koselig med talerkenhyllen :) Ha en fin desemberdag.
Klem, Trude :)

4U2 sa...

Åh, nu ngn att fråga om 7:an: är det betalkanal? Råkade se att det gick en film där för några dagar sedan och jag vet inte om vi har den!