torsdag 10 juni 2010

Mer svensk design.........

...... av "designprinsen", Sigvard Bernadotte.
.
I dag har jag lyckats ta lite bättre bilder från Sigvard Bernadotte utställningen i företagets industrimuseum.
.
Börjar med lite härligt rött! Lämpligt utplacerat på Sveriges vanligaste köksbänk, Perstorpsskivan med mönstret Virrvarr.
.
Hans mål med sin design var funktionalitet, och de flesta föremålen känner vi igen.
.
Så här flott serverades maten på SAS förr, idag får man vara glad att man får köpa en "plastmacka" och en nescafé.
.
De äppelgröna Margaretheskålarna väcker ha-begär hos mig.
.
För att inte tala om de läckra svarta. Alla storlekarna finns med och den stora vida har jag aldrig tidigare sett, den vill jag ha :)
Jag har en uppsättning på skålar i rostfritt från 1,5 - 4 liter, de är praktiska men inte speciellt färgglada.
Jag lovar att pina er med fler bilder längre fram! ;))
.
I kväll det bli en "innesittarkväll", lite småruggigt och regnigt ute.
.
Ha en underbar torsdagskväll, snart är det fredag....... Tjingeling

1 kommentar:

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vad kul att du är med i min utlottning
Kram Agneta