tisdag 22 juni 2010

Blomsterskyar istället för regntunga skyar.........

...... gårdagens 15 mm regn gör underverk i trädgården nu när värmen kommer ;-)
.
Härliga skyar av fjäderlätta blomster - kunde inte vara mer perfekt inför midsommar.
.
Skuggbräckan är oerhört tacksam, har dem även som perenner i några av mina järnurnor. Ja, jag vet att de är rosa, men på nåt sätt lättar de upp i allt det gröna.
.
Egentligen är jag mer förtjust i de här vita, som jag inte vet vad det är. Men de trivs bara där de själv placerar sig, jag har försökt att flytta, men icke.....
.
Fortfarande finns det några penseér kvar - de självsådda.
.
De är alltid läckrare än de jag lyckas få tag i under våren och de får stå så länge de gör det.
.
Hoppas att det snart finns stora skyar av smultron - de brukar inte dröja så himla länge och de finns överallt. Det är revande Rügen och är fantastiskt goda.
.
Ha en helt underbar tisdagskväll och passa på att njuta av kvällssolen. Tjingeling

2 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Hejsan! Ja visst har du rätt...champinjoner.. Tusan också, trodde det kanske skulle ta lite tid innan någon "gissade" rätt.

Alltså ditt bakande, jag är så imponerad, det ser alltid så himla smaskens ut, vackert, luftigt. Och med kryddorna du torkar blir det säkert helt sagolikt i munnen...

Gillar också rosbågen här under, tror den kommer bli riktigt läcker med tiden.

Snart tillbaka! :)

Elle sa...

Även hos mig börjar det bli somrigt igen, man började ju nästan undra ett tag...
Penséer är alltid fina, jag har ett par exemplar kvar jag med, varför slänga bort så vackra blommor bara för att det är sommar?

Tack för tumhållningen och din varma kommentar!
Ha en solig dag!
Kram Elle