torsdag 3 juni 2010

Det man inte vet...........

.... får man ta reda på!
Som sagt, idag var det fredag på en torsdag och gott om tid att njuta av det vackra vädret.
.
Jag har tagit reda på att praktmagnolia luktar underbart gott, svagt och friskt.
.
Rhododendron har börjat blomma och lockar till sig humlor i massor.
.
Jag är ingen campingmänniska, så jag har tagit reda på hur en husvagn fungerar och hur man sätter upp ett tält. Vi har fått låna min fars husvagn och har tänkt att testa på campinglivet lite i sommar.
.
Visst kan det funka att bo så här korta perioder, om man inte är allt för många, vill säga. Vagnen är gjord för två - men kan säkert hysa ett eller två vuxna barn också, med tältet på.
.
Ledig dag i morgon, vilken ska ägnas åt bakning och avkoppling - vilket behövs.
.
Ha en skön torsdagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Nja campinglivet är inget för mig. Vi har försökt genom årens lopp när barnen var mindre att varje somma ta en liten tur med tält. Men nu till sommaren ska vi faktids igen efter några års uppehåll åka och fiska och ta med tältet, helt ok några dagar....

Ha det gott
Kram Anna

Elle sa...

Jag får en riktig semesterkänsla när jag ser husvagnsbilderna! Men å andra sidan, för många börjar ju sommarlovet nu. Vi måste dock vänta ca 5 veckor till, innan ungarna har ledigt.

En likadan träfigur har jag ståendes på skrivbordet bredvid mig. Jag tror att den också hellre vill ligga i gräset...bättre än på mitt överfyllda skrivbord...*ler*

Ha en skön solig dag!
Kram Elle