onsdag 3 februari 2010

Leta "skatter" utan skattkarta

Vitt, vitt, vitt! Vart man än vänder blicken är världen vit, i natt kom det ytterligare 2-3 dm snö. Dagen började alltså med snöskottning. Sen kom plogbilen innan jag hann ut med bilen - bara att skotta igen!
.
Tyvärr blev dagen, den dagen då verkligheten slog mig med ett knytnävsslag. Sorgen slog till så hårt, att det blev att försöka ta sig hem från jobbet redan efter halva dagen.
.
Det blev skattletning för att döva - se vilka skatter jag hittade.....

Första skatten, i min garderob:
En isblå brudklänning av äldre årgång, från Fernqvists på Kungsgatan i Stockholm.

Dessa underbara skinnhandskar med pärlknappar, de räcker mig upp på halva biceps, tillhörde utstyrseln. Bruden måste ha varit fantastiskt vacker.

Andra skatten:
Gamla kläder kräver gamla strykjärn för att bli riktigt släta. De är ordentligt tunga vill jag lova.
Helt ärligt, föredrar jag min ångstation för strykning ;)

Den tredje, och sista skatten för dagen:
Om jag börjar fundera på att "sadla om" till skomakare har jag ialla fall en början ;). Men jag tror att de flesta lästerna är i barnstorlek.

Och om jag inte vill bli skomakare kan jag fortfarande ha dem till lyst!
.
Var rädda om varandra i snöovädret.
Tjingeling

Inga kommentarer: