Flädern står i full blom och inte en endaste bladlus :o
Våra fläderbuskar brukar vara helt nerlusade, men inte i år. Tror baske mig att jag ska göra lite flädersaft till helgen. Om du inte har något eget recept, bjuder jag på ett HÄR.
Om du inte dricker saft tycker jag att du istället ska testa att göra pärlande lemonad, den är lätt mousserande, lite festligare och inte alls dum. Recept finns HÄR
När jag ändå tipsar om både saft och lemonad, tycker jag att du ska testa fläderblomspannacotta. Det tillsammans med jordgubbar är en riktigt fräsch dessert. Recept hittar du HÄR.
Eftersom jag har blodfläder brukar jag lyxa till det med rosé-varianten av både pärlande lemonad och fläderblomssaft.
Måndag, ny vecka med nya möjligheter och flädern står i full blom.
Ha en fortsatt fin vecka <3




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar