tisdag 3 september 2024

Skördefest på Skolberget


I helgen hade vi sån tur att My Feldt med team på Skolberget arrangerade Skördefest. 
Som jag sett fram mot detta besök efter att ha följt deras uppbyggnad av stället under det gångna året.


Jag blev inte besviken!


Gammaldags marknadsstånd med kvalitetsvaror :-)


Oemotståndliga grönsaker, bröd, korgar, ost, äppelmust ........ 


Huset som står kvar på platsen är inte den egentliga skolan, den brann ner för ett antal år sedan. Byggnaden var bland annat gymnastiksal, men idag är det café och butik.




Korgen (som sonen bär på) fylldes på med grönsaker och fick följa med från Skördefesten.


Till kvällen grillade vi entrecote från Mosttorps gård och grönsaker från Kärrets grönsaker (inköpta på skördefesten). 
Den kommande helgen delar jag med mig av ett riktigt härligt tillbehörstips, vin- och smörkokt purjolök.

Tisdag och jag tror bestämt att vi har fått värmebölja de luxe.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: