söndag 10 september 2023

Jag skulle bara


Våra utgrävningar och tidigare vildsvinsbesök kräver en del lagning av gräsmattan, jag skulle bara springa in som hastigast och köpa lite gräsfrö. Hittade gräsfrö för skuggiga lägen, måste ju bli helt perfekt.


Otur för plånboken att lökarna stod precis vid gräsfröna :o
Med andra ord måste jag hinna få till förstoringen av en av våra rabatter. Utgrävningen gav dessutom två hinkar med vårlökar. Ooops!


Dubbla tulpaner i gula och laxfärgade toner. Perfekt till de övriga dubbla tulpanerna i samma rabatt.


Saffranskrokus som kräver lite mer än bara att gräva ner dem, lite mer dränering och ett riktigt varmt läge. Men det tror jag löser sig galant.


Sen en härlig lökblandning, att blanda upp med alla andra lökar från utgrävningen. I hinkarna har jag mest allium, tidlösa och scilla (tror jag, små vita lökar i alla fall).

Den här veckan kommer med andra ord att forsätta i grävandets tecken :o

Söndag och det är snart dags att fixa till lite mat och matlådor för den kommande veckan .

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Dom där tulpanerna ser verkligen fina ut. Man tackar sig själv på våren sedan när alla lökar blommar. Kraaam Pia