tisdag 26 september 2023

Micro leaves och Physalis


När salladen ruttnade bort ute i trädgården, bestämde jag mig för att testa sallad inne i växthuset. Trots att odlingslådan är på ben, blev det lite för mörkt och jag plockade fram min ledramp (den jag brukar använda vid förkultivering).
Än så länge fungerar det, lite löss, men det är ju bara att skölja bort.


Jag sådde plocksallad, romersk sallad och någon slags kålblandning som ska skördas små.

Resterande odlingar i växthuset ska alldeles snart kastas ut och ersättas med övervintrare så snart växthuset är tvättat och isolerat för vintern. De varma dagarna vi fått i september, gör dock att jag drar mig för att planera för bubbelplastuppsättning :o


Pysalissticklingarna har växt till sig ordentligt och odlingslådan är tillbaka på sin gamla plats, längs innerväggen. Dels är det enklare och dels blir det lite varmare för den med väggen bakom istället för glasvägg även om det är tjock bubbelplast.


Det börjar komma lite blomknoppar och verkar positivt inför höstens och vinterns skörd :-)

Tisdag och det börjar bli dags att planera för att städa ur alla odlingskrukor och planteringskärl.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: