onsdag 31 maj 2023

Växthusgurkor och bevattning


Jomen det blev några växthusgurkor även i år, därmed är även den solcellsdrivna bevattningen i gång igen.
Perfekt att fylla med 10 liter vatten, ställa in bevattningsprogrammet och låta solen ladda själva pumpen.


Det går att koppla på bra många fler droppmunstycken än vad jag använder, men just nu är det precis lagom till physalis och gurka under arbetsveckorna. Med stor sannolikhet räcker vattnet även om vi skulle vara iväg ett par dagar.


Kan hända får jag flytta runt munstyckena eller sätta dit fler när gurkorna blir större, jag får helt enkelt prova mig fram.


Jag är riktigt imponerad av grobarheten på gurkfröna jag köpte, Sådde sex frön och sex plantor blev det :-)

Onsdag och den automatiska bevattningen för gurka och physalis är i gång, tur är väl det så här sommarens hittills hetaste dag.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: