onsdag 24 maj 2023

Väldoft och Ullbollar


Är det inte underbart när det luktar rent och fräscht, lite som nytorkat linne som hängt ute en sommardag. Med alla pollen är det ju inte så himla mysigt att hänga saker och ting ute på tork, speciellt inte som pollenallergiker ;-)
Näe, tacka vet jag rumsdoft :D Den ger i alla fall inte mig allergi, utan sprider så där lagom lukta-gott.

Ett hett tips, om ni har EOS fjäderlampor, blås den ren från allt dam med fönen på full storm och dammsugaren igång riktad uppåt mot lampan. När lampan är fri från damm, speja lite lätt med rumsdoft inuti lampan :-) Tänk bara på att inte använda en sprej som ger fläckar, testa på ett tyg först.


Viker du också ihop, eller hänger undan dina ulltröjor för säsongen? 
Ett tips är att noppa av dem först, så känns de ännu fräschare att plocka fram framåt hösten. Har du problem med pälsänger, är det ett tips att använda vakumpåsar eller helt enkelt röd ceder.


Ett allra sista tips för dagen är att använda ullbollar i din torktumlare. Torktiden blir kortare och kläderna blir inte lika statiska. 


Tänk att fyra bollar kan göra såna underverk?
Jag har testat i en månad och det fungerar verkligen.

Onsdag och jag försöker få ner den allt för höga stressnivån efter en riktig SKITDAG på jobbet.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inlägget är helt osponsrat men innehåller bra produkter som jag vill rekommendera.

Inga kommentarer: