lördag 13 maj 2023

Oj!


Jösses vad mycket det händer på fem dagar, fem dagar hemifrån är mycket den här årstiden.
Måndag till fredag var jag på utbildning på kontoret i Stockholm. Långa dagar och kvällar, men nu är jag hemma igen <3

I dag hissar vi flaggar för Vissefjärda, i dag är det vår helt egna dag :-)
Jag har firat det med att njuta av trädgården i sommarvärme, kortbyxor och linne.
Ser ni att bokhäcken börjar slå över i grönt?


Bärbuskarna i pallkragarna har också börjat få blad. Jordgubbarna har blommat, och frusit, men det kommer väl fler blommor kan jag tro.


Persikoträden börjar slå ut, precis lagom till det är en tiodygnsprognos utan minusgrader.


I pallkragarna innanför kastanjestaketet växer det så det knakar.


Precis som sparrisen, nu skördas det varje dag <3


Några dahlior har fått komma ut, det blev inte som planerat, men nu sitter ett dussin i rabatten under fiberduk. Jag kunde krasst konstatera att jag inte hade krukor så det räckte till både dahlior, chili och tomater. Får helt enkelt prioritera.
Resterande dahlior får jag ta hand om en annan dag :-)

Lördag och jag kämpar med min migrän, som jag visste skulle komma efter en vecka på kurs.
Troligtvis migrän även i morgon också, sen börjar nog huvudvärken och migrändimman lätta.

Ha en fin fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja nu händer det mycket! Det spirar och gror! Trist med huvudvärken bara...vila mycket nu.
Kram från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Ja jisses vad fort det går när värmen slår till. Ha en skön söndag. Kraaaam Pia