måndag 1 augusti 2022

Ta augusti med storm


Hjälp! Kan någon bromsa tiden, bara lite, jag hinner inte med.
Redan första augusti och det syns redan att kvällarna är både kortare och mycket fuktigare. Till råga på allt är det ingen direkt värme och badtemperaturerna ska vi inte tala om.

Jag tillåter inte en enda sommarmånad till att bara swisha förbi, nu gäller det att ha en strategi för att fånga augusti trots att semestern är över. Jag får helt enkelt "leka semester" på kvällarna och helgerna ;-) Med andra ord gå upp i ottan och förskjuta arbetstiden lite. Det blir lite tufft för mig, som inte är någon morgonmänniska, men lite får man offra för att fånga dagarna i nuet.

Apropå att fånga...... tillfället.
Så mycket fjärilar som kom fram i helgen, hela kungsmyntan var full av olika sorter.


Vissa var så nykläckta att de behövde vila en stund i solen. Jag satte ut små fat med vatten så att insekterna kunde hitta lite vatten i alla fall.


Har ni sett?
Vår lilla bebisvalnöt, en som vi hoppas ska bli ett härligt buskträd. En av våra vänner satte valnötter i krukor förr förra året och det här är en av dem. Två år blir den i sommar och den har många tuffa år framför sig innan vi vet om den har etablerat sig. Men vi tänker ta lika väl hand om denna som vi gjorde med vårt stora valnötsträd :-) Det kommer gå åt både frigolit, bubbelplast och juteväv.

Måndag, ny vecka och jag är nyklippt :-) Ni vet känslan när man känner igen sig i spegeln igen!

Ha en underbar fortsättning på veckan <3 

Inga kommentarer: