onsdag 10 augusti 2022

MoodBoard gästrummet


När man målar fönster hinner man fundera mycket, speciellt på nästa steg som jag hoppas är gästrummet. Jaaa, alltså när vi är klara med fönstren för i år.

Tanken är att spackla och måla väggarna. Eftersom rummet är litet satsar vi på vita väggar, bortsett från väggen rakt fram.


Den målar vi i samma gröna färg som vi har i vårt sovrum, men en något blankare färg.
Färgen har faktiskt stått och väntat sen vi gjorde sovrummet, det blev ett litet felköp helt enkelt.
Vita lister mot golv och tak.


Jag tänker att vi försöker få tag i snarlikt golv som i sovrummet, oljad ekparkett. Så skön att gå på och känns rentav lyxig.


Takhängda mörkläggningsgardiner längs hela fönsterväggen, två gardinlängder i dubbel bredd ligger och väntar.


Innanför mörkläggningsgardinerna en vit skir gardin, för att ta den värsta insynen. Sen tycker jag att det ger den där lite extra lyxiga känslan som man vill ha i ett sovrum ;-)
En gardinlängd på dubbel bredd ligger också och väntar :-)


När det gäller möbler är det lite svårare, vi behöver lite förvaring även i det här rummet. Framför allt ytterkläder, tanken är att bygga någon platsbyggd garderob. Men det finns inte en chans att hinna det under hösten/vintern. Jag måste alltså fundera på om jag vill ha det här mörkbruna skåpet, eller något annat som redan finns hemma, under tiden.

Sen ska det upp tavlor som passar rummets storlek, lite fler små, tänker jag.

Jahaja, redan onsdag. Fönstret är färdigmålat och idag är det tork/härdningsdag.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: