lördag 20 augusti 2022

Klar för leverans


Min energi är inte på topp, perfekt då att ha lite handarbete att slutföra.
De senaste dagarna har jag sytt ihop och fäst alla trådar i den utlovade sensommartröjan. Lilla barnbarnet fick ju klänning och solhatt till midsommar och redan då kände jag kanske på mig att tröjan inte skulle behövas förrän i slutet på augusti ;-)


I dag utrustades tröjan även med knappar och är därmed klar för leverans.
Men jag kommer inte att bli sysslolös ändå, jag har beställt mer garn och nytt mönster.


Mönstret jag stickat klänning, solhatt och tröja efter, är ett riktigt gammalt från "Marks & Kattens". Det mjuka garnet jag valde heter "Bambino" från Viking Garn (50% bomull / 50% bambu vilket gör att det går att tvätta i 40 grader skontvätt). 

Nu måste jag avvika från ämnet, men jag är så besviken efter gårdagens "varningar" om regn, inte en droppe har vi fått och det finns inget regn i sikte på 10 dygns prognosen. Jag kan väl säja att mitt höstprojekt (fixade rabatter) helt brunnit inne. Utan regn inget planterat!

Lördag och nu är det dags att börja fixa pommes :-)

Ha en fin fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Så söt kofta! Ja regnet uteblev och det blev ännu en varm (men molnig) dag...regndansen funkande inte!
Söndagskram från Titti