tisdag 3 maj 2022

Kaos bland kitt och målarfärg


Jamen se där, kaoset är återställt!
Möbler överallt, eller snarare inte! Nästan alla möbler, från alla tre delarna av vardagsrummet, samlat i en del. Det blir himla gemytligt i alla fall ;-)
Grinden, som vi köpte på begagnatmarknaden, visar sin förträfflighet. Jag är riktigt glad att min grundidé fungerade :-) Genom att använda tvingar i dörrposterna slipper vi skruvhål.
I andra änden av rummet drar vi helt sonika igen skjutdörren och vi kan alltså ha alla grejer liggande framme även om barnbarnet skulle komma på besök.


Fönstret är nykittat och skrapat mellan. I dag ska det maskeras och grundmålas mellan. 
Nu börjar en tid med konstant träningsvärk kan jag lova, jag är ju inte jättelång och måste använda alla mina centimetrar i utsträckt läge för att nå in i mitten på fönsterbågarna. Phuii!

Tisdag, vädergudarna bjuder oss på sol och 15 grader. Superhärligt målarväder, inomhus ;-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: