tisdag 31 maj 2022

Gurkor och tomater


Av alla tomater valde jag att ställa tre av dem i växthuset, bifftomaten 'Black Sea Man'. Eftersom jag i princip bara odlar helt nya sorters tomater, ser jag med spänning fram även mot dessa.
Jag köpte två gurkplantor till växthuset, 'Bono' och 'Telegraph', bägge är slanggurkor som ska ätas färska. Det brukar inte vara något problem, alltså solvarm gurka tillika tomater <3 


Jag har nog inte odlat gurka i växthus på 15 år. Det växte oss formligen över huvudet och ut genom luckorna. 
Ha, ha, ha ...... Därför tänkte jag, två plantor blir lite mer lagom.


Jag har fortfarande en del förkultivering kvar i växthuset, våren har varit så kall att jag valde att så senare helt enkelt. Tagetes, solrosor, gurkor (Västerås och vit Arboga) och majs.

Det ståtliga gräset är faktiskt citrongräs :-)
Övervintrat för andra vintern. Ska få en ny kruka vad det lider, men måste köpa mer jord (igen).


Jamen se där ja, salladslöken glömde jag och den Nya Zeeländska spenaten :o


Jag hoppades och höll tummarna för en fin eftermiddag, men se där gick jag bet. 
Regn, igen! blir väl till att ta på regnrock, stövlar och gå ut på snigeljakt.

Tisdag och vädergudarna bjuder på regn igen. Hoppas, hoppas att vi slipper regn på alla student och examens firanden.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: