måndag 2 maj 2022

I ett blått hav


Magnoliorna är planterade på en plats där vi innan hade en gigantisk blomsterplantering. Planteringen var svårskött som attan och förtjänade inte namnet blomsterplantering, snarare ogräsplantering.
Vi grävde helt sonika bort perenner och så mycket lökar vi hittade.
Man kan dock ana att vi inte lyckade får bort alla pärlhyacinter ;-)
Men jag kan tycka att det är lite bohemiskt charmigt med pärlisar i stora delar av gräsmattan.
Däremot hundtandsliljorna har jag försiktigt släpat hem från Zetas Trädgård och vårdar ömt.


Den rosa blommar tidigare och sprider sig mer än denna gul-vita.
Men den är så ljuvlig i sin litenhet <3


De få blommorna som inte frös på stjärnmagnolian står i full blom.


Syrenerna är på god väg, framför allt de som står lite skyddat.


Även praktmagnolian fick stryk av kylan och kommer inte att bjuda på sin sedvanliga överdådighet. Men jag är tacksam att den blommar överhuvudtaget :-)

Första måndagen i maj och jag tror bestämt att det kom lite värme i alla fall, 16 grader när jag körde hem från jobbet vid fem :-)

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: