måndag 14 februari 2022

Ta upp en gammal passion


Hå, hå, ja, ja...
Det är länge sen nu, länge sen jag hade en fungerande symaskin. Jag har visserligen två, men bägge har problem med undertråd och trådspänning.
Tidigare sydde jag ganska mycket, mina egna kläder, kläder till barnen och givetvis inredning i textil. När barnen började skolan räckte tiden inte till längre och både sömnad, stickning och virkning las på is.

I helgen blev det inköp av en ny symaskin, som jag har längtat :-)

Nu blir det till att leta fram gamla kunskaper, lite sybehör och sen bara köra :-)

Måndag, ny vecka och jag har blivit med symaskin igen.
Måndag och vi har äntligen fått spisen utbytt på garantin :o
Ha en härlig vecka <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh vad roligt! jag har en trasig symaskin men har inte unnat mig en ny. Ska försöka få ta över mammas fina. Lycka till! Kraaam Pia